Bekerwedstrijd Dieren - Terborg 4-1

5 september 2020 14:30

FWH Beser

Onbekend

Het jeugdige Dieren boekte een verdiende overwinning op het stevige Terborg. Het was jammer dat de scheidsrechter de jeugdige Dierenspelers te weinig in bescherming nam tegen de stevig en hard verdedigende Terborgspelers. Dieren had al in de eerste 10 minuten ruim afstand moeten nemen van Terborg. Helaas werden de mogelijkheden door pech en slordig spel niet verzilverd. Terborg zocht met hoge lange ballen de aanval. In de 20e minuut leed Dieren in de achterhoede balverlies en de uitbraak van Terborg had als resultaat de 0-1. Hierna nog diverse riante scoringsmogelijkheden voor Dieren, maar steeds net niet. Maar dan in de 40e minuut is het raak een voorzet van Niek wordt door Rick verzilverd (1-1). Jong en oud juicht op de tribune. In de 55e minuut krijgt Dylan na de zoveelste overtreding van Terborg een vrije trap te nemen, hij doet dat met gevoel en het wordt (2-1). Deze stand wordt de ruststand. Na rust veel wissels bij Dieren. En dat zijn geen verzwakkingen. Terborg maakt veel overtredingen, waartegen de scheidsrechter te weinig tegen optreedt. Maar dan eindelijk in de 84e minuut wijst de scheids na de zoveelste overtreding naar de stip. Norbert schiet de pingel beheerst binnen (3-1), In de laatste minuut de mooiste aanval van Dieren over veel schijven. Uiteindelijk is het Rick die het laatste tikje geeft (4-1). Een goede partij waarin veel spelers zich presenteerden. H.B.W.