MWAA

6 september 2020 10:00

W. Smit

MWAA

De 3e helft is dan wel weer Legends waardig , omdat we officieel afscheid nemen van 4 Legends zijn kosten nog moeite gespaard om ze in het zonnetje te zetten.

Loos , Stiftmeister , Knuppeltje en T-one zullen niet meer in het actieve gedeelte van de Legends te bewonderen zijn. Nadat de TD ze met een bos bloemen en een bon heeft toegesproken krijgen ze namens de Spelersgroep respectievelijk: een appel en een ei (het was weer appeltje eitje) , Stiften met een kleurboek (stiftmeister op een ander vlak) , een zak kolen ( hey knuppeltje gooi ff een zak kolen op het vuur) en een ovenschaal (scherven brengen geluk)………..mannen nogmaals dank en blijf betrokken bij de groep het is zo gezellig …….

Daarna is het tijd voor de we moeten wat tijdrekken bingo , in het leven geroepen om Meneer Li Del en assistent de tijd te geven om in deze gedaantes te transformeren. Balou verzorgde de gang van zaken met de lootjes en hield daarbij toezicht op de trekking. Best wel met aardige prijzen hoor kan ik u melden…….3e prijs was een pannenset gewonnen door Ruben die hierdoor een nog zwaardere tas kreeg om mee te sjouwen , ben trouwens benieuwd wat er met die twee (dak)pannen is gebeurt….. 2e prijs was een weekendje naar keuze…..winnaar Koning van de klots jammer dat hij enigszins wist hoe de vork in de steel zat maar ik begreep dat de weekend uit Augustus zondagmiddag op de bank gelezen zou gaan worden. De hoofdprijs was een heuse fiets …….winnaar Ciska en hij was er best blij mee in eerste instantie maar toen bleek dat hij het fietsslot open kon maken met het sleuteltje wat ie zelf in zijn zak had zitten viel het kwartje…..

Ja en dan is het opbouwen geblazen………..want men dacht dat er een nieuwe kledingsponsor kwam spreken , alles was geregeld zelfs het bosje bloemen om de spreker te bedanken. Ziet u het voor zich …….twee vlaggen van de Lidl aan weerszijde van de sprekerstafel. Wat dozen om de indruk te wekken dat de beste man echt wat te brengen had. Een tafel vol met gesponseerde appels , bananen , mandarijnen en  flesjes water ( Groote dank aan onze Insider van de plaatselijke Lidl Michiel Bos die wist van deze plannen en geheel belangeloos dit alles beschikbaar stelde)

De vraagtekens en verbaasde blikken waren duidelijk te zien bij de Legends op het terras. Tot op het moment dat Meneer Li Del ( stiftmeister) en zijn assistent (Waldorf) ten tonele verschijnen om met de nodige dosis humor de groep correct op de hak te nemen. Zoals zo vaak (hij doet het niet voor het eerst)  is het weer lachen geblazen en uiteindelijk komt er dan toch nog vanuit het kleinste pakketje een aanvulling op de presentatiekleding die we al hebben.

Vanaf heden dragen we met trots onder ons presentatiepak sokken met het logo van de lidl erop. Ook de rest van de legends die niet actief zijn in het team werden voorzien , ben benieuwd wie ze gaat dragen. Dat we daarna op het terras in safe coronamode een biertje drinken is dan niet anders als logisch.

De jonge vlagger van Hc 03 was voor mij vandaag man van de wedstrijd bij onze 1-1 (binnestebuiten) hield hij de vlag naar beneden waar zijn laatste linie allemaal appelleerden voor buitenspel. Ondanks de scheldkanonnades bleef hij eerlijk en bleef bij zijn besluit. Het mocht niet baten het werd 1-3 , we speelden zoals de titel zegt…………( werd uitgesproken door een kritische toekijkende kenner dus niet uit de lucht gegrepen)

Quote van de dag “jemig spelen jullie altijd voor zoveel publiek?” Zonder roomser dan de paus te zijn of iemand  te kwetsen   , “als we ze voorschotelen waar we afgelopen zondag mee eindigden zal dat aantal heel snel afnemen” sterker nog dit gedrag is Legends onwaardig. Ieder woord meer over de wedstrijd is er èèn teveel.

Aankomende zondag wederom thuis , 10.00 tegen de buren ik nodig u weer uit!!! omdat we willen laten zien dat afgelopen zondag een incident was.

Groet Pietertje.