VIJF KLAPPER BIJ VROUWEN VV DIEREN

26 september 2020 12:00

A. de Lange

Onbekend

Op zaterdag 26 september 2020 speelden de dames van V.V. Dieren hun tweede competitiewedstrijd thuis tegen ESA uit Arnhem. Om 12:00 floot scheidsrechter A. de Lange af en begonnen we de wedstrijd.

We begonnen als team sterk en kwamen in de 6e minuut al op een 1-0 voorsprong door een mooi doelpunt van Lisa. We kwamen er al snel achter dat wij de bovenliggende partij waren en bleven goed druk zetten. Door een goede steekbal van Linda, scoorde Donna in de 14e minuut al de 2-0. Maar helaas in de 17e minuut kregen we al snel een doelpunt tegen door Hetwig Hoes door een foutje in de verdediging. Koppies omhoog en door voetballen. Wij als team waren sterker aan de bal en waren goed aan het rond spelen. Dat werd beloond, want in de 27e minuut scoorde Meike de 3-1. ESA is een felle ploeg en begonnen wat ´viezer´ te spelen. Hierdoor moest Lotte in de 29e minuut gewisseld worden i.v.m een pijntje, maar hiervoor kwam Mayke in de plaats.

Met deze stand gingen we de rust in.

Om 13:00 floot de scheidsrechter weer af voor de tweede helft. We begonnen weer goed geconcentreerd en sterk. In de 48e minuut scoorde Linda al de 4-1 binnen. Door vele blessures en meiden die moesten werken, maakte Fatmahur uit de MO17 haar debuut binnen het team van Eric. Vorige week tegen SKV Wageningen, maakte Kim haar competitie debuut. dat moment werd ESA erg gefrustreerd en waren ook moe. Hierdoor begonnen zij erg vel te spelen en veel overtredingen te maken. Wij hadden nog wat kansen, maar helaas hadden we die niet benut. In de 84e minuut kregen wij nog een penalty, nadat Kim binnen de lijnen onderuit werd gehaald. Het was Linsey die de bal hart tegen de touwen knalde en de eindstand op 5-1 zette.

Trainer Eric vond het ondanks de 5-1 overwinning, geen goede wedstrijd, maar een uitstekende puike partij. Daar waar Linda vorige week de Woman of the Match werd gekozen, was het deze wedstrijd niet te doen, daarom werd het publiek gevraagd wie volgens hun de Woman of the Match was, Ze kozen massaal voor Donna, die haar moeder blij maakte met een mooie bos bloemen.

Wij hebben deze wedstrijd met 4-1 gewonnen. Volgende week zijn wij vrij. De eerste volgende wedstrijd is zaterdag 10-10-2020 thuis tegen FC Winterswijk, die vandaag vrij waren.