ESA – Dieren : bij de stand 1-3 gestaakt

Sportcentrum Rijkerswoerd
De Pas 44
6836BK

Dieren, waarbij Giamluca ontbrak wegens een hamstring blessure, begon voortvarend aan de wedstrijd. Vele mooie aanvallen, die met kunst- en vliegwerk werden onderbroken rolden op het ESA doel af. Tweemaal achter elkaar bracht ESA op de doellijn redding. En dan in de 20e minuut neemt Milan een haarscherpe corner en attent schiet Norbert van Engelenburg de bal tegen de touwen en zet Dieren op een dik verdiende voorsprong. (0-1). Terwijl Dieren combinerend de aanval zoekt zet ESA met verre trappen de aanvallers aan het werk. In de 32e minuut hebben ze succes en scoort Honorio Bambi de gelijkmaker. Maar 3 minuten later staat Dieren weer op voorsprong door een mooie kopbal van Teun van Uum in de bovenhoek (1-2) Dieren blijft de aanval zoeken. Met veel overtredingen worden door Esa de aanvallen onderbroken. En dan na een terechte vrije trap is het Milan Sanders die scoort (1-3). Dat is in de 45e minuut. Door Esa spelers en hun grensrechter wordt hevig geprotesteerd. De scheidsrechter trekt zich er terecht niets van aan en fluit voor de rust. De spelers verlaten het veld. Wat opvalt is dat de scheidsrechter zonder begeleiding naar de kleedkamer moet lopen. Diverse ESA spelers maken van de gelegenheid gebruik om tegen de scheidsrechter aan te praten. En dan terwijl de rust voor bij is krijgen we de mededeling te horen dat de scheidsrechter de wedstrijd staakt wegens doorlopende kritiek. Hoe dat allemaal zal aflopen is nog ongewis. H.B.W.