v.v. Dieren 1 - RKHVV 1 (zon)

RKHVV 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs 1e ronde Groep 1 KO SR2

13 november 2021 17:00

Dieren wint na strafschoppen 4 -3 De laatste wedstrijd met publiek ? Veel mensen hadden de weg naar het veld gevonden. En de jeugd zorgde voor een mooi vuurwerk. En dan de wedstrijd. Dieren begint voortvarend. Een paar mooie aanvallen rollen op her RKHVV doel af. En er zijn kansen. RKHVV is duidelijk wakker geschrokken en schakelt een tandje bij. Dieren verdedigt goed en loert op de counter. De druk op het Dieren doel wordt groter,maar de verdediging houdt stand. In de 43e minuut onderschept Dieren een uitval van RKHVV. En speelt de bal direct naar voren. Milan Sanders ontvangt de bal in de middencirkel en gaat er als een speer van door. Hij wordt niet meer achterhaald en scoort beheerst 1-0 . Dan fluit de goed leidende scheidsrechter voor de rust. Na rust handhaaft RKHVV het hogere tempo en ook de balbehandeling gaat sneller dan bij Dieren. Dieren verdedigt echter manmoedig. En krijgt af en toe ook kansen. Zo in de 60e min. een goede kans helaas kan Mijlan niet afdrukken. Aan de andere kant moet keeper Jonne Olyslager een mooie redding verrichten. Gani Baskal komt in het veld. En dan in de 75e minuut een snelle aanval van RKHVV en de buitenspeler schuift de bal keurig in de hoek en scoort de verdiende gelijkmaker (1-1). Er komen aan beide kanten kansen. Zo kan Mijlan alleen via een zware overtreding gestopt worden. Wel levert deze overtreding de RKHVV speler een rode kaart op. Dieren wisselt nog wat spelers en dan fluit de scheidsrechter voor het einde. En dan volgt de zenuwslopende penalty serie. RKHVV schiet de derde penalty op de lat, En dat is de beslissing want aan beide kanten gaan de stafschoppen er in. Dus Dieren wint de wedstrijd na de penalty's. En komt het einde aan een spannende en spectaculaire wedstrijd. Mannen hulde voor de inzet en het goede spel. H.B.W.