vv Dieren - ESA

ESA 1

4 juni 2022 15:00

tel. 0313-427938 (v.v. Dieren)

Wat een wedstrijd, wat een spanning. De sfeer voor de wedstrijd begon was al geweldig, fraaie spandoeken, mooi vuurwerk veel publiek een geweldige entourage.

En dan begint de wedstrijd. Al direct blijkt dat ESA niet van plan is iets cadeau te doen. Ze gaan er fel op. Maar dan in de 2e minuut al krijgt Dieren een corner te nemen. De bal komt op het hoofd van Norbert, die kopt door en Teun van Uum tikt de bal met de hak in het doel (1-0). Heerlijk zo in het begin van de wedstrijd ,het geeft wat rust. ESA zoekt met alle middelen de aanval , zo wordt Radjinder met een smerige overtreding de grond in geboord. Het levert ESA een gele kaart op. Langzamerhand krijgt ESA  een overwicht. Maar de Dierendefensie grijpt steeds goed in. Niemand verzaakt en iedereen doet zijn taak. In de 30e minuut mikt ESA de bal op de lat en ontsnapt Dieren aan de gelijkmaker. Ook keeper Jonne Olyslager redt een paar maal schitterend. Inmiddels blijkt de trap die Radjinder in het begin kreeg het verder spelen onmogelijk te maken. Rob Koenders valt voor hem in. Met hangen en wurgen wordt de rust met een 1-0 voorsprong gehaald.

Na rust een zelfde spelbeeld ESA zoekt goed combinerend de aanval. Terwijl de snelle Dieren voorhoedespelers met uitvallen het doel zoeken. Het blijft spannend of Dieren de voorsprong kan behouden. En dan in de 55e minuut weet Andy Visser met het hoofd te scoren, dat geeft wat rust. Dat het er fel aan toe gaat blijkt wel in de 65 e minuut als Wouter de Wit op een brancard wordt afgevoerd ( de blessure blijkt achteraf mee te vallen) ESA blijft de aanval zoeken en het is af en toe billen knijpen voor de Dieren achterhoede maar ze houden stand. Door de aanvalslust van ESA krijgen de snelle Dieren aanvallers kansen om uit ter breken. En zo geeft zo,n snelle uitval Milan de kans om alleen voor de keeper te verschijnen en dat betekent 3-0. Dat geeft de Dierenploeg rust en zo wordt ondanks het felle aanvallen van ESA het einde bereikt met een geflatteerde 3-0 voorsprong. Maar wie in Dieren maalt daarom. Vlak voor tijd krijgt Andy Visser een publiekswissel, hij gaat in Arnhem zijn geluk beproeven. Dieren is hem dankbaar voor zijn inbreng en wenst hem een succesvol seizoen.

En dan fluit de scheidsrechter voor het einde. EN IS DIEREN KAMPIOEN.

Er zijn bloemen ,medailles en mooie woorden. Iedereen is dolgelukkig en in de kantine wacht de disco.

Het was een geweldig seizoen!!  Benieuwd wat de tweede klasse zal brengen.

Nogmaals mijn felicitatie

H.B.W.