ZZC – Dieren 0 – 3

7021HV
ZELHEM
tel. 0314-621974

Op een hobbelig veld begon Dieren fel aanvallend. Waar Dieren combinerend de aanval zocht, was het ZZC dat met lange trappen zijn aanvallers zocht. In de 10e minuut een hachelijke situatie voor het ZZC doel. Met kunst en vliegwerk wordt een doelpunt voorkomen. In de 15e minuut gaat Rick Verlaan alleen op de doelman af. Een hinderlijke stuit van de bal maakt dat hij de vrije bal overschiet. In de 28e minuut weer een goede scoringsmogelijkheid voor Dieren. Maar de bal wil er niet in totdat Tijn Gerritsen de bal goed raakt en de 0-1 een feit wordt. Met deze stand gaat de rust in. Na rust meteen een fel aanvallend ZZC. Met als resultaat twee gevaarlijke corners achter elkaar. Keeper Jonne Olyslager redt op de tweede corner fantastisch. Maar ook Dieren krijgt scoringsmogelijkheden, zo schiet Gianluca rakelings naast. Het spel golft op en neer, Met mede door het slechte veld veel foute passes. In de 59e minuut maakt Dieren via Teun van Uum de bevrijdende 0-2. Het spel van beide partijen wordt er niet beter op. ZZC blijft met lange trappen de aanval zoeken en zorgt af en toe voor hachelijke situaties voor het Dieren doel. Zo moet Norbert van Engelenburg in de 83e minuut op de doellijn redding brengen. Inmiddels komen Gani Baskal, Rein Kemming, Milan Klopman en David Hilhorst in het veld ter vervanging. In de 88e minuut maakt Rick Verlaan de bevrijdende 0-3 en maakt aan alle onzekerheid een einde. Zo wint Dieren deze wedstrijd tegen ZZC, een ploeg waar we het altijd moeilijk mee hebben. Dinsdag a.s. de volgende wedstrijd. H.B.W.