Top voetbal op het nieuwland

FC Zutphen 1

15 maart 2022 20:00

L.C.M. van der Elst

Dieren – Zutphen  4 – 3

Heerlijk voetbalweer, Veel publiek, Mooi vuurwerk en twee ploegen die voetbalden.

Mooie combinaties van beide elftallen en een hoog tempo, kortom een heerlijke voetbalavond.

Terwijl Zutphen de bal snel rond speelt, lopen veel spelers van Dieren te lang met de bal, zodat er ingegrepen kan worden..

In de 13e minuut een geslaagde aanval van Dieren en Gianluca v.d. Wulp scoort !-0. Zutphen gaat meteen op zoek naar de gelijkmaker, en in de 18e minuut vinden ze een gaatje in de hechte Dierendefensie en de 1-1 is een feit. Het blijft spannend, beide ploegen zoeken goed combinerend de aanval. In de 28e minuut weet Dieren een gaatje te vinden in de hechte.   Zutphendefensie en Wouter de Wit scoort 2-1. De wedstrijd blijft aantrekkelijk met aan beide kanten mogelijkheden. In de 35e minuut Krijgt Zutphen een makkelijk gegeven penalty. Echter met een geweldige reactie weet keeper Jonne Olyslager de bal te stoppen. Zo komt de rust met een 2-1 stand.

Na rust blijft de wedstrijd aantrekkelijk. In de 53 e minuut een fraaie voorzet van Tijn die door Andy Visser in een doelpunt wordt omgezet 3-1. daarna een reuze kans voor Teun, helaas de bal vliegt rakelings langs de kruising. Zutphen vat mioed en in de 65e minuut wordt een mooi opgezette aanval omgezet in een doelpunt 3-2. Alles is nog mogelijk in deze open wedstrijd. Teun en Andy worden gewisseld en Rick Verlaan wordt in gebracht. Het is nog steeds een gelijkopgaande strijd met mooie aanvallen van beide kanten. En dan in de 70e minuut is het weer Wouter de Wit die raak mikt 4-2. Langzaam tikken de minuten voorbij. De dierenspelers blijven echter gehaast spelen in plaats van rustig de bal in de ploeg te houden. Zutphen profiteert hiervan en in de 76e minuut een mooie snelle uitval en het wordt 4-3. Nu volgen nog veel slopende minuten. En dan na 51 minuten fluit de scheidsrechter voor het einde. Zo komt het einde van een aantrekkelijke wedstrijd met een 4-3 overwinning.

Een compliment voor beide ploegen, het was een heerlijke voetbalavond.

H.B.W.