v.v. Dieren 1 – Veensche Boys 1

Veensche Boys 1

24 september 2022 14:30

J. Appel

Vv Dieren begon na de promotie goed aan het seizoen in de tweede klasse, maar gaf wel een 2-0 voorspong uit handen. Veensche Boys 2-2 (2-0). Gianluca van der Wulp en Tijn Gerritsen brachten de thuisploeg op een voorsprong, maar de bezoekers trokken het recht via Tom Cozijnsen en Danny Brouwer. Tussendoor had de goedleidende scheidsrechter Appel uit Hilversum nog een goal afgekeurd vanwege buitenspel. Dieren bleef via de razendsnelle voorhoede steeds gevaarlijk.

Vlak voor rust kreeg Dieren nog een kans op de 3-0. Helaas mocht het niet zo zijn. Na rust tapten de gasten uit Nijkerkerveen, voetballend in een fluoriserend geel tenue uit een ander vaatje, kwam Dieren er niet meer aan te pas en kwam Veensche Boys op gelijke hoogte. Met kunst en vliegwerk werd daarna het gelijkspel binnen getrokken. Een wedstrijd met 2 gezichten, waarbij de toeschouwers de uiteindelijke winnaars waren. Een prima resultaat voor dit zeer jonge team. ,

,Ik heb vrede met de 2-2", zei Bram Wijnands, coach Dieren na de 2-2 op eigen veld tegen Veensche Boys. ,,Maar als je met 2-0 voor staat wil je winnen. Na rust kregen we het moeilijk. Veensche Boys is gewoon een titelkandidaat.”

Volgende week speelt v.v. Dieren de uitwedstrijd tegen s.v. Otterlo.