Kleding en materiaal

De doelstelling van het kledingbeleid van vv Dieren is om alle leden in een uniforme outfit (Klupp) te presenteren.
Op deze manier dragen we bij aan een professionele en verzorgde uitstraling van de club.
Voor vragen neem contact op via [email protected]

Ook voor de (trainings)materialen willen we dat alle teams over voldoende en goede materialen beschikken. Denk hierbij o.a. aan ballen, hoedjes, hesjes, ballenzak. Voor vragen neem contact op via [email protected]

Wedstrijd kleding.
Met wedstrijdkleding wordt bedoeld voetbalshirt ( voorzien van nummer)
voetbalbroek en voetbalsokken geleverd door vv Dieren.

Een Lichtblauw (genummerd) shirt met donkerblauwe accenten.
Een donkerblauwe voetbalbroek.
Lichtblauwe kousen met donkerblauwe strepen.

Keeperstenue
Bij de keepers wordt aan het tenue een set standaard keepershandschoenen toegevoegd.
Als een keeper zelf handschoenen wenst aan te schaffen kan men een restitutie van 40 euro aanvragen bij de penningmeester, dit altijd na overhandiging van een recent aankoopbewijs en inlevering van de club handschoenen.

Shirt kleur groen.
Korte broek kleur groen.
Kousen kleur groen.

Er wordt per team geleverd:
Shirts
Korte broeken.
Sokken.
1 paar keepershandschoenen of vergoeding à €40
1 Waterzak met 2 bidons en een spons
1 ballennet.
Trainingsballen.
2 wedstrijdballen
Krat met bidons.
Sleutel voor het Ballenhok

Er zijn bij vv Dieren elektronische sloten (van Salto KS) geïnstalleerd op de buitendeuren van het ballenhok en nieuwe kleedkamers. Van elk team kan de trainer en leider toegang krijgen tot deze app. Het aanvragen ervan loopt via [email protected].
Na goedkeuring ontvangt de aanvrager een instructie voor de installatie.

De levensduur van kleding en eventueel tassen is minimaal drie jaar.
De feitelijke vervangingstermijn wordt mede bepaald door de sponsormogelijkheden en de kwaliteit van de kleding en tassen.

De 1e selectie kent aanvullende afspraken rondom kledingbeleid. Voor de eerste selectie zal zoveel mogelijk hetzelfde beleid gevolgd worden. Hier zijn gezien sponsorbelangen en overige wensen andere afspraken mogelijk.
Iedere speler is verplicht tot het dragen van de voorgeschreven wedstrijdkleding.

Bij uitgifte van de materialen tekent de speler dan wel ouder voor ontvangst (bruikleenovereenkomst). Bij verlies, schade door onrechtmatig gebruik of verkeerd wassen is de ontvanger zelf verantwoordelijk voor de kosten van een nieuw exemplaar. De uitgereikte kleding is bestemd voor gebruik tijdens en eventueel voor en na de wedstrijden. Het is niet toegestaan deze kleding te gebruiken tijdens bijvoorbeeld trainingen.

Gesponsorde competitie kleding
Onder sponsorkleding en sponsormaterialen valt alles waarin of waarop de sponsor zijn naam vermeld of genoemd wordt. Dit zijn onder meer shirts , trainingspakken, jassen, inloopshirts, tassen etc.

De gesponsorde kleding of materialen moeten worden voorzien van nummers. Door het team gedragen worden bij alle wedstrijden en toernooien. Alle (gesponsorde) in bruikleen gegeven kleding mag alleen gedragen worden tijdens activiteiten van vv Dieren en tijdens wedstrijden.

Reserveshirts
vv Dieren heeft reserve-wedstrijdshirts voor iedere categorie. De shirts worden uitgegeven indien de uitspelende club in (bijna) gelijke kleuren speelt.

Vermiste of kapotte kleding
Ieder lid en ieder team wordt geacht zuinig met de verstrekte kleding om te gaan. De kosten van vermiste of onzorgvuldig van alle in bruikleen verstrekte kleding of materialen zijn voor rekening van de desbetreffende persoon.

Sokken en broekjes kunnen zelf besteld worden op de site van Klupp www.kluppsportswear.nl
Eventueel zoekgeraakte shirts of goederen met sponsorbedrukking in overleg met kledingbeheer.

Uitgifte en inname kleding
Aan het begin van het seizoen wordt aan de hand van een inventarisatielijst (door de teamleider en kledingcommissie getekend) de kleding uitgegeven. Aan het eind van het seizoen draagt de teamleider zorg voor de correcte teruggave van de in bruikleen gegeven kleding aan de kledingcommissie.

Was beleid
De wasvoorschriften zoals vermeld in de kleding dient strikt te worden opgevolgd teneinde schade aan de kleding te voorkomen.

Wassen
De speler draagt zelf zorg voor het wassen van het tenue. Voor het behoud van het tenue kan deze op 40 graden gewassen worden en niet in de droger.

Versie, september 2021