Bekerwedstrijd: Dieren – AZSV2 3 – 1

12 september 2020 14:30

F. (Fatih) Yilanci

Onbekend

In een aantrekkelijke wedstrijd wint Dieren van AZSV2. Met deze overwinning is Dieren poulewinnaar. Nu is het afwachten wie de tegenstander wordt in de volgende ronde. Dieren begint voortvarend en in de 4e minuut is het Max Welling die beheerst scoort (1-0). Dieren krijgt meer kansen, maar het lukt steeds steeds net niet. De eindpass is dikwijls te onnauwkeurig. AZSV komt beter in de wedstrijd en voert de druk op. Keeper Jonne Olyslager redt nog een keer heel bekwaam, maar dan in de 37e minuut scoort AZSV fraai met een kopbal (1-1). Dieren heeft het moeilijk,komt nog wel tot aanvallen,maar de laatste pass wordt steeds gesmoord. Zo komt de rust met een 1-1 stand. Na rust diverse wissels aan Dieren kant. In de 60e minuut komt Dylan voor Teun in het veld en Wesley voor Kars. Dieren verdedigt manmoedig en komt langzamerhand weer beter in de wedstrijd. In de 61e min. wordt Joey voor de zoveelste keer onderuit gehaald,maar deze keer is het in het 16 m gebied, dus penalty. Niek van Asselt plaatst zich achter de bal en schiet koel binnen (2-1). Dieren wisselt nog een paar keer, zo komt Bart voor Niek en Samuel voor Max in het veld. In de 78e minuut krijgt het hardwerkende Dieren een vrijerap te nemen. Dylan neemt de vrije trap en Norbert schat de bal op waarde en scoort (3-1). Met deze stand komt het einde. Mannen goed en hard gewerkt. H.B.W.