Één team , één taak!

13 september 2020 10:00

M.B.M. (Marcel) Oostrik

Één team , één taak!

Er waren een aantal veranderingen vergeleken met vorige week.

Zo was Pietertje verhinderd en mag Milko weer eens de spreekwoordelijke pen in handen nemen.

Vorige week speelden we tegen HC en nu speelden we tegen onze buurman, Dierensche Boys.

Een team met vele bekende en natuurlijk weer een echte derby. Het was “maar” voor de beker maar toch blijft het altijd een mooi affiche.

Dat was ook weer te zien aan de support die kwam kijken, het was weer lekker druk op Sportpark T Nieuwland.

Ook was de Trainert en niet vandaag. En daar hebben we dan een logische vervanger voor : de Sponsort. Een gezegde die we vaak

gehoord hebben was : “Wie betaalt, bepaald.” Nou dat hebben we gemerkt hoor.

Pietertje , eerste aanvoerder , was dus afwezig. Net zoals als Waldorf, onze tweede aanvoerder. Maar daar wist de sponsort wel een oplossing voor. Hij zorgde dat de band binnen de familie bleef. Papa kreeg de band, meer omdat hij dezelfde achternaam heeft als de sponsort, dan om zijn voetbal gogme. Of was het nou anders om. Ach ja, wie betaalt , bepaald :’)

De sponsort had een mooie speech voorbereid om zijn A4tje. De afgelopen twee wedstrijden speelden we niet als team en dat moest vandaag maar eens veranderen. Of dat gelukt is, daar kom ik later op terug.

Het was onze laatste beker wedstrijd maar tevens onze eerste wedstrijd dat we een

“leenspeler” nodig hadden. Mini van mini me kwam ons versterken, thnx daarvoor! Ook deed “oudgediende” T-one weer mee. Hij is welgeteld twee weken gestopt en kunnen nu al niet zonder hem, hulde!!

Dan over na de pot, de wedstrijd, de derby! We begonnen met Kiekoe op t hok en MiniLoos, Peentje, Hulk en de Knaaiert achterin. Papa , Milko en PlinkiePlom in the midfield. Voorin stonden Mini van de MiniMe, Ciska en Binnenste buiten.

Op de bank OKK, TimmieTinder, MiniMe en T-one. Vergeef mij als het niet klopt, Milko let alleen op zijn eigen naam en vergeet daarna de rest.

Een wedstrijd die redelijk op en neer ging. Maar waar de De Boys , nader te noemen de Rooie , de overhand heeft.

Tot dat Papa zijn waarde bewijst , het was

dus toch geen familiere kwestie, en de bal heerlijk over de keeper heen stift, 1-0.

Toch komen de Rooie weer op gelijke hoogte. Een frommel goal , waarbij nou we of niet hands werd gemaakt, maakte de Rooie weer de 1-1. De tweede helft gaat de wedstrijd gelijk op maar geven de Legends geen uitgespeelde kans weg. En lijkt het 5 minuten voor tijd de volle winst te pakken. Een strakke voorzet van Milko word binnen geschoten door TimmieTinder, maar deze word afgekeurd door dienstdoende arbiter. Hij zag een overtreding , van wie weet hij niet meer. Maar later bleek , uit zeer betrouwbare bron (bedankt Fles), het een onvervalste schwalbe was van de laatste man van de Rooie.

Het bleef dus bij een gelijkspel, over de hele wedstrijd een terechte uitslag. Maar het belangrijkste van deze wedstrijd : de Legends

speelden weer als één team! Dit volhouden en dan word het een mooi seizoen.

Nu bent u als trouwe lezer toch nog even aan het nadenken?! De Knaaiert, wie is dat dan weer? Het gaat hier om nieuweling Jasper, die al drie weken achter elkaar met een vies shirt aankomt zetten. Eerst knaait hij met een eitje, daarna met de saus van Domino’s en afgelopen zondag was het “vruchtensap”. Of dit zijn bijnaam word is nog niet bekend maar ik vind het wel een mooie ;)

Door deze actie krijgt hij ook nog eens het Lulletje van de Week. Een lekker Atje uit de piemelbeker maakte het helemaal compleet.

Een lekkere wedstrijd , geknokt met z’n alle als één team. Dit is wat de supporters , Technische staf en spelers zelf natuurlijk willen zien, complimenten mannen!

Volgende week weer een uitwedstrijd. We spelen dan tegen Keijenborgse Boys. Een potje om 10:00, voor de vroege vogels. Wie weet tot dan en anders tot ziens!

De groeten,

Milko!