Dieren - Excelsior 7-1

3e klasse A

3 oktober 2020 14:30

Onbekend

Vermomd als cornervlag kon uw verslaggever ondanks de corona toch de wedstrijd volgen. Bij Dieren ontbreken deze middag de in quarantaine verblijvende spelers Rick en Niek, daarentegen is Radjinder voor het eerst weer van de partij. Dieren begint voortvarend en in de 2e minuut is het al raak. Teun van Uum neemt in de 2e minuut een mooie voorzet ineens op de schoen en schiet raak (1-0). Een mooi begin. Maar in de 7e minuut kijken wat Dieren-achterspelers naar elkaar en grijpen niet in bij een aanval van Excelsior en dan is het gemakkelijk scoren (1-1). Als je elkaar coacht gebeurt zoiets niet. Dieren treurt niet lang en Norbert van Engelenburg zorgt weer voor een voorsprong en scoort in de 9e minuut (2-1) Er komen nog meer kansen ,zoals voor Joey die op de keeper afstormt, en die omspeelt en dan maar net overschiet. Excelsior is af en toe dreigend, maar door goed ingrijpen van de Dieren-achterhoede wordt erger voor komen. In de 43e minuut een goede actie van Max Welling die de bal fraai in de uiterste hoek mikt (3-1). Maar Dieren vindt het nog niet genoeg. In de 44e minuut een vrije trap voor Dieren op zo'n 30 m. van het doel Teun ziet dat de keeper ver voor zijn doel staat en mikt de bal met een mooie trap ineens via onderkant lat in het doel (4-1). Dan is het rust. Na rust een zelfde spelbeeld. In de 46e minuut is het Dylan Fontein die doel treft (5-1). Dieren wisselt nog wat spelers zo komen Bart Vissers voor Job Koenders en Tim Jansen voor Joey Curre in het veld. Het spelpeil leidt er niet onder. In de 75e min. wordt een voorzet van Dylan goed doorgekopt en Max Welling scoort 6-1. En nog is het niet op want in de laatste minuut neemt Norbert van Engelenburg de bal uit een corner meteen op de schoen en is het 7-1. Dat is tevens de eindstand. Dieren speelde een goede wedstrijd. Alle spelers hebben goed en hard gewerkt. Jammer dat maar zo weinig toeschouwers de wedstrijd konden volgen. H.B.W.