The Boys VS The Legends

Dierense Boys 3 (zon)

30 januari 2022 10:00

The Boys vs The Legends

Afgelopen zondag mochten wij weer de wei in. Niet alleen the Legends en the boys maar heel veel ploegen mochten weer lekker tegen een bal aan trappen. Wat een heerlijk gevoel. En nu geen gedonder meer en de competitie afmaken zoals het hoort.

Helaas heeft de KNVB het beker toernooi eruit gegooid. Dat betekent voor the Legends helaas dat wij stranden net voor de finales. De wedstrijd tegen Viod, die wij natuurlijk heel makkelijk zouden winnen ( iets met een appel en een ei toch Loos), vervalt daarbij.

Dat we nu pas weer mochten voetballen heeft natuurlijk te maken met dat nare virus wat rond waait. Covid, Delta of Omicron, doe maar een kater na een avondje niet zoepen. Maar dat terzijde. Daardoor moeten the Legends wel een paar belangrijke mannen missen.

MiniLoos en Pietertje zijn er niet bij, vandaar dat Milko het verslag mag schrijven. Kiekoe haalt Pietertje altijd netjes op elke zondag. Drinken een bakkie pleur en gaan naar de club. Deze keer dus niet, er was zelfs geen koffie to go voor Kiekoe. Klein minpuntje ;-)

Ook missen wij een paar steunpilaren door blessures maar kunnen dat goed opvangen. Max, die voor de wedstrijd niet word herkend door Chielepiel of hij was nog niet helemaal wakker.. Braaksma JR en Mike Sprintkanon Verheul willen ons graag helpen.

Voor de wedstrijd is de sfeer goed en word er lekker geouwehoerd. De wedstrijd premie word door de TD al uitgedeeld. Dan hoor ik u denken?!? Nou het is heel simpel, dat was het lapgeld voor de kerstborrel maar die ging natuurlijk weer niet door. Dus kreeg iedereen netjes zijn halve kannen geld weer terug!

Over de wedstrijd kunnen we kort en krachtig zijn. The Boys zijn beter, zuiniger aan de bal en veel feller in de duels. Daar kunnen sommige Legends een voorbeeld aan nemen. Ze krijgen een paar kansen en maken er 2 in de eerste helft. Wij hebben twee halve kansen , dus 2-0 ruststand.

Na de helft gebeurd er genoeg. RedCard Maxxie pakt twee gele kaarten, dus verder met 10. Harde duels, opstootjes en een gele kaart voor the Boys. Voor de scheidsrechter D. van Zon een moeilijke tweede helft. Een paar momenten hadden misschien beter gekund maar voor de rest floot hij een prima wedstrijd.

In de tweede helft word er nog 2 keer gescoord. Één keer door the Boys en 1x door ons. Die was ook meteen het mooiste. Een mooie lange pass van Hoekloos naar Ah nee, die perfect aanneemt en knap binnen schiet. Dat werd ook meteen de eindstand van 3-1.

Na de wedstrijd gezellig nog een biertje drinken in de mooi opgeknapte kantine. Lekker Hertog Jannetje op de tap, niks mis mee. Bitterballetje van de club, en zo zit de zondag er weer op. Op 20 maart staat de return op het programma. Kijken of wij ze dan wel wat moeilijker kunnen maken!

Maar eerst de volgende pot, En dat is de wedstrijd uit naar Veluwezoom op zondag 13 februari, wie weet tot dan!