ESA – Dieren 2 - 7

Sportcentrum Rijkerswoerd
De Pas 44
6836BK

Eindelijk was het dan zover dat het restant van de destijds in de rust gestaakte wedstrijd gespeeld kon worden. ESA mocht aftrappen. Zij hadden de sterke wind tegen, maar het belette hun niet om fel van start te gaan. Ze gaven Dieren geen centimeter ruimte. En aanval na aanval rolde op het Dierendoel af. Dieren beperkte zich tot verdedigen. Er werden van beide kanten veel overtredingen gemaakt. De scheidsrechter liet in het begin te veel toe, later draaide hij bij. En dan een snelle uitval van ESA en in de 60e minuut is het raak en scoort ESA 2-3. En ze willen meer ,maar met een schitterende safe tikt Dierenkeeper Jonne Olyslager de bal uit de bovenhoek. Langzamerhand ontworstelt Dieren zich wat aan de druk en als bij een uitval van Dieren inde 75e minuut een speler in het strafschopgebied ten val wordt gebracht Mag Teun van Uum een penalty nemen . De bal verdwijnt strak in de hoek en het is 2-4. ESA raakt vermoeid en Dieren krijgt meer vat op de wedstrijd. Met snelle uitvallen zoekt Dieren de aanval en zo is Andy Visser die na een mooie combinatie het net doet trillen 2 - 5. En nog is het niet genoeg want kort hierna weer een mooie aanval . Deze maal keurig afgemaakt door Gianluca v.d. Wulp. En het is in de 88e minuut Andy Visser die een snelle counter afrondt 2-7. En dat wordt ook de einstand. Al met al een wedstrijd waar het in het begin er niet naar uitzag dat Dieren zo ruim zou winnen. Mannen hard gewerkt ga zo door. H.B.W.