Zutphen – Dieren 0-- 3

Meijerinkpad 1
7207ED
ZUTPHEN

Een zonovergoten voetbalveld en veel publiek. Iedereen in afwachting van de topper Zutphen-Dieren. Jammer dat er veel wind was.. En dan begint de wedstrijd. Dieren start voortvarend en in de 4e minuut krijgt Dieren op 20 m van het Zutphen doel een vrije trap te nemen. Milan plaatst zich achter de bal en schiet op doel. De keeper krijgt de bal niet onder controle en Rick Verlaan is er als de kippen bij om de terugspringende bal in het doel te schieten. (0-1) Dieren blijft gedreven de aanval zoeken. Via een overtreding wordt een Dieren-aanvaller gestopt, Milan Sanders plaatst zich achter de bal en met een fraaie kromme bal verdwijnt de bal in de bovenhoek. En zo is het na 7 minuten al 0-2.En nog is het niet gedaan want in de 9e minuut rondt Teun van Uum een mooie aanval over veel schijven af (0-3). Een verrassende stand. Zutphen zoekt naar een oplossing en zoekt het Dieren doel. Maar de Dierenachterhoede geeft geen krimp Iedereen zet zich met volle inzet in . Zo weet Koen Hillen met een geweldige actie een doorbraak van Zutphen te voorkomen.. Helaas levert dat voor hem een blessure op. Hij wordt vervangen door Wouter de Wit. Er wordt met man en macht verdedigd. Maar Dieren blijft overeind ondanks dar Zutphen een tiental corners weet af te dwingen. Zo komt de rust met een 0-3 stand, Meteen na rust schiet Zutphen rakelings naast. Ook een schitterende redding van Dieren-keeper Jonne Olyslager levert Zutphen geen succes op. Ondanks een klein overwicht van Zutphen levert het hun geen doelpunten op, Dieren wisselt nog een paar spelers, zo maken Job de Lijster en Niek van Asselt nog hun opwachting. Er wordt niet meer gescoord en Dieren sluit af met een overwinning van 0-3. Het wordt nu weer spannend boven aan de ranglijst. H.B.W.