vv Dieren - SC Silvolde ( wedstrijdverslag )

Sportclub Silvolde

Groep 1 Achterhoek Cup 1/8 finale

22 maart 2022 20:00

E.A.B. Reijers

Vandaag hoofdklasser Silvolde op bezoek voor een wedstrijd voor de Achterhoekcup.

Silvolde is het meest in de aanval,maar de snelle uitvallen van Dieren zijn gevaarlijk. In de 20e minuut gaat Gianluca er vandoor maar zijn harde schot wordt door de keeper gestopt. De aanvallen van Silvolde zij gevaarlijk maar de Dieren achterhoede met de uitstekende keeper Jonne Olyslager speelt goed geconcentreerd. In de 36e minuut een snelle uitval van Dieren en Teun van Uum staat op de juiste plaats en scoort 1-0. Dieren krijgt nog meer mogelijkheden om te scoren. Maar de rust wordt bereikt met een 1-0 stand.

Kort na de rust gaat Milan alleen op de keeper af . Helaas keert de keeper het schot. In de 56e minuut levert gepruts in de Dierenachterhoede Silvolde een penalty op. En zo wordt het 1-1. Dieren geeft niet op en in de 64e minuut is het Rick Verlaan die 2-1 scoort. Er ontwikkelt zich een gelijk opgaande strijd met voor beide doelen kansen. Er volgen nog diverse wissels. In de 85 eminuut nog een schitterende reactie van keeper Jonne op een schot van 1 meter afstand. En dan na 8 minuten blessure tijd fluit de uitstekend fluitende scheidsrechter af. En heeft Dieren gewonnen. Een prima resultaat.

H.B.W,