Legends eindigden turbulent seizoen in middenmoot

Dierense Boys 3 (zon)

2 juni 2022 19:30

H Reussink

Sportpark Het Nieuwland
Admiraal Helfrichlaan 99
6952GD
DIEREN
tel. 0313-427938 (v.v. Dieren)

Dat was m dan mensen het seizoen 2021/2022 zit er voor de legends op. Wij hebben als eerste van de elftallen(die nog in deze competitie durfden en wilden voetballen) 18 gespeeld dus het seizoen uitgespeeld.
Waarom dan turbulent vraagt u zich af?
Voor anderen zal het nog even duren maar dat komt door het inconsequente armoedige beleid van de knvb die het rechtvaardig hebben gevonden om teams te laten lijden onder één ander team. Wij hebben in ieder geval onze SPORTIEVE plicht gedaan hopelijk is dat een voorbeeld voor anderen.

Ook turbulent omdat dat dit seizoen onder corona maatregelen is begonnen wat op zich al een aardige impact had. Wat ook niet vergeten moet worden is onze zegereeks in de beker (tot en met de laatste 32) die abrupt tot een einde werd geroepen door de knvb.

Daarom was er geen betere apotheose dan afgelopen donderdag . Een mooie zomeravond , tegen onze buren , ontzettend veel publiek van beide verenigingen (waarvoor dank trouwens) , een heerlijk sfeertje en natuurlijk onze huis pyromaan die bij opkomst zijn overjarige vuurwerk met blauwe rook onbevangen onder luide aanmoediging afsteekt. Volgens ingewijden zal hij volgend jaar serieuzer worden genomen , als hij zich bij de legends voegt.

De wedstrijd stond voor de legends in het teken van afscheid , plinkie plinkie plom en de stylist hebben om verscheidene redenen aangegeven dat ze stoppen met voetballen. Plinkie gaan we zeker nog wel zien de derde helften en De stylist blijft enigzins actief als vlaggenist van de Legends.

Qua wedstrijd ga ik het kort houden , beide teams hadden in vlagen het momentum. Met verzorgd voetbal maar ook mindere momenten. Eerlijk gezegd gebeurt dat tijdens elke wedstrijd wel maar 't was wel duidelijk dat beide teams om een lekkere pot voetbal op de mat stonden.

Vijf minuten na rust was t dan voor de stylist en Plinkie plinkie plom gedaan , door een erehaag en met bloemen was een publiekswissel hun waterloo voor het voetbal. Mannen bedankt het was voor ons allen een voorrecht samen met jullie te mogen voetballen😉👌

Natuurlijk vergeet ik niet het andere moment van de tweede helft....... want als je een dure nieuwe aanwinst tijdens het seizoen verwelkomd verwacht je dat ie levert.
Nou mensen zijn eerste ligt in t netje , Flupke scoorde onze verdiende eretreffer en gaf daar gelijk mee aan dat de lat voor volgend seizoen hoog ligt.

De derde helft was natuurlijk als vanouds , beide afscheid nemers kregen een pakketje bier en deden zelf de nodige kannetjes in , dan kent gezelligheid geen grenzen.

Goed beste lezers , misschien nog één verslag dit jaar en wel  van het jaarlijkse weekend van de legends richting de ardennen. Hangt af van de leeftijdswijzer 😉

Bedankt voor het volgen van de legends , volgens jaar nieuwe ronden nieuwe kansen andere regio.

Pietertje.