Veluwezoom 3 (zon) - v.v. Dieren 2 (zon)

Veluwezoom 3 (zon)

27 november 2022 10:30

J.M.W. Kemperman

Sportpark De Pinkenberg
De Pinkenberg 1
6891DM
ROZENDAAL

Legends halen uit in Velp : 1-8.Afgelopen zondag stond er een uitwedstrijd in Velp op het programma. Een uitwedstrijd die voor vele van ons een speciale is. Alweer 5 jaar geleden werden daar vele Legends voor de 1e of 2e keer in hun carrière kampioen.Nu stond er iets minder op het spel maar wel een belangrijke pot. Maar nu was de voorbereiding van de Legends niet al te best. De training werd maar door 8 man bezocht en voor zondag stonden er 13 op papier. Dat werden er 12 omdat Waldorf ziek/zwak en ongesteld was. Hopelijk weer fit nu.Ook hebben we een aantal blessures , wat natuurlijk erg jammer is. Hopen dat er snel weer een paar man aansluiten.Ook waren een aantal Legends een weekendje weg. Leek wel of ze in de aanbieding waren op delegendsweekendjeweg.nl , hopelijk hebben jullie genoten mannen.Maar gelukkig hadden we een mooi elftal mee richting Velp. We beginnen met de volgende elf :Kiekoe op t hok.De laatste linie : TimmieT, Knaaiert , Milko en BalouDe middelste linie: Papa, Duutje, Tiny , MaksDe voorste linie : Ah nee, StefanSander Leenders.Op de bank : Al BundyOnder luid zingende OMA, met fakkel, kwamen de Legends het veld op. Hij was er weer bij en heeft zijn army al iets uitgebreid.Ook veel Legends op de tribune , die toch kwamen kijken. Top mannen.TimmieT deed , volgens mij was het Amrabat, na. Want hij vergeet zijn scheendekkers om te doen voor de wedstrijd. Moet die vaker doen, want speelden een bede partij.De Legends beginnen goed aan de wedstrijd. Spelen elkaar goed de bal in de voeten en zorgen voor genoeg kansen.De verdediging staat als een huis en er word zo goed als niets weggegeven. We gaan rusten met een 0-3 voorsprong. Doelpunten makers hoort u straks, want die weet ik alleen in het totaal (:De Knaaiert , die de laatste weken erg sterk speelt, vind het goed staan achterin. Hij heeft daarom het gevoel of hij maar een kwartiertje heeft gespeeld. Waren er toch echt drie kwartiertjes.De tweede helft veranderd er niet vee aan het spelbeeld, de Legends spelen op de aanval en krijgen legio kansen. De mannen uit Velp loeren op de counter om zo nog een ere treffer te maken. De eerste grote kans word alleen echter perfect verdedigt door de Knaaiert. Hij plukt de bal met een mooie sliding van de voet van de aanvaller van Veluwezoom.In totaal word er dus 8x gescoord door de Legends. En dat door :- Duutje 2x- Ah Nee 1x- De Knaaiert 1x- Maks 3x- StefanSanderLeenders 1xWelke Leenders denkt u? Nou het was Stefan maar Milko riep de hele tijd Sander. Het was nog vroeg in de ochtend, laten we het daar maar ophouden (;De Knaaiert maakte ook nog een fijn doelpuntje. Een indirecte vrije trap, na een terugspeelbal, werd feilloos in de kruising geschoten. Zijn eerste goal bij de Legends is een feit.Wij zijn de Legends niet als we de tegenstander ook een pleziertje gunnen. Een voorzet van de nr 22, de beste speler van Veluwezoom, word bij de tweede paal binnen getikt. TimmieT komt net een teen lengte te kort om de bal weg te tikken.Zoals onze Loos zou zeggen : appeltje , eitje. Wat vooraf totaal niet verwacht werd , gebeurde toch. En wederom onder luid applaus van OMA en de meegereisde Legends gaan we lekker douchen.Alhoewel , lekker is een ander woord. De ketel in kleedkamer 6 deed het niet of is stiekem uitgezet? We zullen het niet weten. Maar menig man gaat toch douche onder de ijskoude kraan.Als er al een paar man klaar zijn komt de Knaaiert doodleuk vertellen dat in kleedkamer ernaast gewoon warm water is. Nog bedankt pik! Volgende keer iets eerder vertellen!!Na een lekker balletje gehakt of snackje uit de frituur, verzorgd door Beste, drinken we een welverdiend pilsje op de overwinning.En al heeeel langzaam kijkend naar volgende week. Want dan spelen we weer thuis tegen de mannen uit Giesbeek. GSV’38 doet het goed en staat na dit weekend op de derde plaats.Maar bij een overwinning van de Legends gaan wij daar weer overheen.We trappen weer af om 1030 op sportpark ‘t Nieuwland. Hopelijk tot dan!Met vriendelijke groet,De kleine dikke reporter!